Sayfalar

Mobil versiyon

TELEFONA CUSTOM ROM YÜKLEMEK

DİKKAT BU İŞLEM TELEFONUN GARANTİ DIŞI KALMASINA NEDEN OLABİLİR.BU İŞLEMLER SONUCU TELEFONUNUZDA OLUŞACABİLECEK SORUNLARDAN KİŞİNİN KENDİSİ SORUMLUDUR...
ilk önce telefonuzun full şarjlı olması lazım ve bu işlemler için sd kartınızda en az 1gb bosyer olsun
1-Bu işlemi yapabilmeniz için telefonda clockworkMod yüklü olması lazım;
 Detaylı anlatım+video

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=14870348
-zipden dosyayı çıkarın içinde recovery.img olması lazım
-telefonu;  ses yükseltme ve alçatma  tuşları+açma tuşu ile açın pembe renkli yazılım ekranı gelmeli
-telefonu usbden pc ye bağlayın
-zipdeki recovery.img dosyasını telefonun içindeki recovery.img ile değiştirin(isteyen yedek alabilir)
2-Custom Rom Yüklemek
-ClockworkMod yüklü olduğundan emin olun
-kurmak istediğiniz romun internetten çekin zipli hali ile sdcardınızın içine atın
-telefonunuzdaki bilgileri kişileri yedeklemeyi unutmayın...
-Telefonu; ses yükseltme tuşu+açma tuşu kombinasyonu ile açın clockworkmod ekranı gelicek
-ilk once telefonun yedeğini alalım Dikkat ! bu önemli menüden backup a restore-->backup
bu telefonunuzun full yedeğini alıcak uzun sürebilir..

-yedekleme işi bittikten sonra ana menuden;
-Wipe data/factory reset işlemi yapın sonra tekrar ana menüye dönün
-Wipe cache partition yapın tekrar ana menüye dönün
-menuden advanced-->wipe dalvik cache yapın sonra tekrar ana menüye döünü
-menuden install zip from sd gelin ve yüklemek istediğniz romu sd cardınızdan seçin
-İşlem bitince ana menüden reboot system now diyerek işlemi tamamlayın
not:yukardaki işlemleri sırası ile yaptım fakat telefonum açılmadı diyorsanız zira benim telefonum açılmadı;
-Wipe data/factory reset işlemi yapın sonra tekrar ana menüye dönün
-Wipe cache partition yapın tekrar ana menüye dönün
-İşlem bitince ana menüden reboot system now diyerek telefonu tekrar açmayı başardım...
Piyasada huawei için çok fazla stabil çalışan rom yok ben flibblesan'nın custom romunu yükledim
( http://android.modaco.com/content/huawei-u8800-ideos-x5-u8800-modaco-com/342205/23-june-b137-r3-flb-custom-rom-for-the-huawei-u8800-with-online-kitchen/ )
Bu işlemleri anlatan youtube videom(videonun başında takılmalar olabilir kameramın azizliği sonra düzeliyor...);


piyasada telefon için custom olarak(3. kişilerin) yaptğı romlar gün geçtikce artmakta ve sürekli güncellenmekte romları piyasaya ilk sürüldüğü diyelim 2 forum var(ingilizce olarak)
1-Forum Xda sitesi huawei yazılım geliştirme ;
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1123
2-Android@Modaco özellikle fibblesan nickli kullanıcı romunu burda paylaşmakta..
http://android.modaco.com/forum/514-huawei-u8800-ideos-x5-u8800modacocom/

10 yorum:

Yunus Emre Çiçek dedi ki...

hocam kimse senin kadar düzgün anlatamıyor ellerine sağlık çok sağol...

Yunus Emre Çiçek dedi ki...

hocam bide bu orjinal roma nasıl geri döneriz onuda anlatsan çok makbule geçer valla en büyük korkulardan biri bu çok aradım ama hiçbiyerde düzgün bir cevap bulamadım..

s3k0 dedi ki...

orjinal roma dönmek genel olarak bakıldığında yapılacak en kolay işlem

http://wiki.modaco.com/index.php/Huawei_Firmware_U8800

bu linkden turkey channel yazan bizim orjinal romumuz bunun için huawei sitesine üye oluyoruz sonra zipli dosyayı download ediyoruz,sonra zipden cıkardığımız zaman dload adlı dosyayı telefonun sd kartına atıyoruz sonra telefonu ses alçatma+ses yükseltme+açma tuşu kombinasyonu ile telefonu rom yükletiyoruz tabi bu işlemi yaparken sd kartın formatlı ve en az 512mb boş yer olmalı ve telefonun şarjı full olmalıdır.. gerisini telefon halletmekte işlem tamamlandıktan sonra ekranda upgrade complete yazısını görünce telefonu kapatıp sd kartı ve bataryayı çıkartıp 5-10sn bekliyoruz bataryayı takıp normal bi şekilde açıyoruz bu kadar... sonra sd kartı takıp içindeki dload klasöürünüde silin...

Yunus Emre Çiçek dedi ki...

walla senden düzgün ve hızlı cevap veren birini görmedim diğer forum sitelerine falan soruyorum adamlar rom yüklerken aldığın yedekle geri dön diyorlar kesip atıyorlar...Tekrar çok teşekkür ederim..

Ozan dedi ki...

Selam, anlatıklarınızı uyguladım. Root ve ClockworkMod u yükledim. Rom olarak tek link vermişsiniz, bunu şu tarih itibariyle güncelleyebilir ya da başka rom linkleri de verebilir misiniz?

Bir de root yapmama rağmen reklamlar hala çıkıyor, bunları engellemenin bir yolu var mı?

Teşekkür ederim

necla dedi ki...

telefonu bir türlü açamadım yardımcı olur musun

necla dedi ki...

telefon ne yaptıysam açılmadı kafayı yiyicem of yardımcı olurmusun nerede hata yapmış olabilirim ? telefon hiç bir şekilde açılmıyor elimde patladı :S

necla dedi ki...

çok saol sonunda açıldı :)

necla dedi ki...

hocam bu arada romdan sonra eski programları nasıl geri yükleyebiliriz ?

Ozan dedi ki...

Selam, acil olarak bir şey sormak istiyorum cevap verirsen çok sevinirim. Tele oğlum için baby toy diye bir app yukledim. Çalıştırdım, kullandım ama app kapanmıyor. Kapanmadığı gibi hiçbir ekrana geçmeme izin vermiyor. Açtım kapattım pilini çıkardım, eski recovery i yukledim yine olmadı. Tel açılıyor ama app çalışıyor şifre bile giremiyorum. Dışardan aranınca ulaşılamaz çıkıyor. Tel rootlu, yapabileceğim bir şey olmalı?

Loading...